måndag 9 mars 2009

Naglar.

När jag tackade "ja" vid altaret för över en månad sedan (!), hade jag finfina naglar, made in Umeå. Pia på Nagelcity är den som ska tackas för det hantverket!

Naglarna är gjorda av akryl, vilket betyder att jag inte kan ta loss dem, en efter en, som man gör med tippar som man limmar dit. Det skulle göra ONT! Utan dessa växer ut tillsammans med min egna nagel. Det värsta är att de behöver underhåll, vilket jag var duktig med när jag hade såna för flera år sedan. Nu slarvar jag. Jag skulle vilja gå och göra en fyllning för att få fina naglar igen, men det känns samtidigt lönlöst eftersom jag renoverar. Dom blir skadade av allt sånt. Men nu är dom så fula att jag verkligen, verkligen måste göra något åt dem snarast. Det betyder NU!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Superfina!

Jag har aldrig testat men jag är rädd att de inte skulle hålla många minuter.... :(

Ponder sa...

Nej, finnaglar och renovering verkar inte som en lyckad kombo. Själv tycker jag att det låter lite läskigt att man inte kan få av dom om man vill, men jädrigt snyggt är det i allafall. :)

S sa...

Ponder: Jättedålig kombo.

Viktoria: De skulle hålla i flera dagar, men skamfilade blir de!