fredag 24 april 2009

Antagligen

Det verkar vara så att jag både är förkyld och har pollenallergi av värsta sort, samtidigt. Det kliar i hela halsen, det rinner ur näsan. Jag nyser frenetiskt och är ständigt trött. Det är skitjobbigt.

Idag när jag kom till jobbet och skulle knalla upp för trappen kände jag hur svettig och varm jag blev av de få stegen. Då förstod jag att det inte bara är allergin. Jag brukar bli knepig av den och framförallt trött så in i bomben av medicinen. Men den här gången är det ju larvigt.

Jag LOVAR att det bara är för att jag hade tänkt att köpa springtights idag. ÅH! Jag som hade tänkt att bli en bättre människa redan i helgen!

2 kommentarer:

Ponder sa...

Blä för pollen och uttröttande antihistaminer! Hoppas för din skull att det kommer lite regn, då brukar det lätta lite...

S sa...

Ponder: Ja, blä.

Regn vill vi inte ha dagtid. Men på natten får det gärna komma regn så att det rensar luften!