tisdag 21 april 2009

Deppig kväll

Fil till middag kl 21 -med tanke på att jag är mjölkallergiker kan det ju nästan innebära självmord. Inte blev det Elvis heller. Nädå. Jag fick jobba över. Så stackars kompis fick gå allena. Himmel så arg jag har varit på mitt jobb och mina så kallade arbetskamrater ikväll.

Det värsta är att min arbetsmoral är så hög att jag inte bara kan sätta ner foten och gå därifrån. Jag kan inte skrika och gapa. Jag kan inte be mina kollegor att ta mitt jobb som drog ut på tiden eftersom jag ska på musikal. Jag kan bara sätta mina egna behov och önskemål åt sidan och bita ihop. Hålla tyst. Men jag anar att det en dag kommer att rinna över. Å då rinner det över!

2 kommentarer:

Ponder sa...

Åh men nej, vilken crappy dag. Vad ledsen jag blir för din skull att du missade musikalen och att du har sånna skitskallar till arbetsovänner.

Jag hade nog också haft svårt att bara skita i all och gå, men oj vad arg jag hade varit...

S sa...

Ponder: Crappy är ordet. Men det kan ju bara bli bättre!

Jag va arg, jag lovar!