lördag 18 april 2009

Dagens fråga

Jag hade för ett tag sedan en ambition att varje dag skriva en fråga. Bara för att, eller för att jag verkligen ville veta ett svar. Av någon anledning hade jag väl ingen fråga en dag, så då blev det ingen fler fråga och sen...sen har jag ingen mer förklaring. Nu är ambitionen att inte ha en fråga varje dag, utan ibland. Men ändå kalla den för dagens fråga. Här är dagens:

Varför nyser man inte på natten? Eller, det kanske man gör? Jag har då aldrig varit med om det.

5 kommentarer:

Viktoria sa...

Ja, varför gör man inte det? Hehe rätt lustigt egentlige :)

Ponder sa...

Därför att nysreflexen delvis utlöses av ljus! Sen kan det också ha att göra med att snoret rinner bakåt när man ligger ner, och inte ner i näsan.

Jag har dock nyst på natten några gånger, men inte alls lika många gånger som på dagen.

Roligt med frågor, mera mera!

S sa...

Viktoria: Det är märkligt

Ponder: Så du menar att du har vaknat av en nys, eller nysit i sömnen?! Coolt. Det kan tänkas komma fler frågor. Om jag ligger på sidan så borde ju snoret rinna neråt, om än bara i ena näsborren.

Ponder sa...

Nja, alltså jag har vaknat precis innan en nys, du vet när det kliar som sjutton och man börjar dra efter andan. De gånger de hänt har jag haft våldsam rinnsnuva.

S sa...

Ponder: Okej, men då förstår jag. Det är ändå lite av ett mysterium för mig.