fredag 17 april 2009

Ja, jag borde

Maken säger att det alltid är något som är fel med mig, eller i mig, eller utanpå mig. Antagligen är jag den största klagerskan i världen med andra ord. Men om sanningen ska fram har jag ofta ont någonstans eller har problem med någon kroppsdel. Jag har även läst, för något år sedan någonstans, att rödhåriga har lägre smärttröskel, så kanske är det bara det? Men jag har ont när jag säger till.

Maken säger också att jag borde gå till en doktor och gå igenom hela mig. Han har nog rätt. För har jag inte ont i handleden så är jag dålig i magen. Har jag inte ett stelt ben så somnar fötterna på en gång. För tillfället har jag bara grymt ont i ryggen och vet inte riktigt hur jag ska ta mig upp ur soffan för att laga mat till våra gäster.

Det gör till och med ont att andas...

4 kommentarer:

Malin sa...

Haha du är rolig! Men inte kul att ha ont jämt. Jag känner igen mig dock och ibland skäms jag för att jag är så klagig. Kram på dig

Ponder sa...

Låter om att det är hög tid för en check up. Tänk, det kan ju vara någon liten brist eller så som gör att du får värk. Lätt att fixa, och sen slipper du det onda.

Det där med rödhåriga och smärttröskel har jag däremot lite svårt att tro på. Men jag kanske är undantaget som bekräftar regeln. Eller så är jag inte tillräckligt rödhårig?

S sa...

Malin: Då är vi två som skäms!

Ponder: Jag har också svårt för den där teorin, men jag vill att den ska vara sann. Jag är inte speciellt rödhårig längre heller, om man jämför med hur det var när jag var yngre.

Viktoria sa...

Jag håller med Maken och Ponder, gå och kolla upp det där! Jag vet att jag inte är rätt person att säga det men det är nog det "kloka" alternativet när du har besvär.