tisdag 14 april 2009

Söndagspromenaden

I finvädret tog vi ju en promenad, eftersom jag var sugen på glass på kåkbrinken. Nu visade det sig att kåkbrinken inte fanns kvar. Men vi fick glass ändå.

Pendelbron till söder. Från årstaberg.

Söder. Jag vill gärna bo i det gula huset. Trots att någon målat den tillhörande trallen toklila...

Fast ännu hellre bor jag här. Skulle hata knölstenarna till väg mest varje dag. Men ändå. I tornet till höger bodde en tant. En gammal tant. Så klart. Hon ruvar på en av Stockholmsskatterna. Antagligen hyr hon en hel våning för ca 1012 kr/mån.

Makens strut som strax efter att den blev fotat bestod av smulor och en hel massa chokladsås i handen.

Min bägare. Ägglikör och tiramisu tillsammans med nougattopping. Perfekt! Inte blir det söligt heller. Jag är en strutmotståndare.


Det var en FIN dag. Men det var då. Nu ska jag söka nytt jobb.

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Vilka fina bilder! Ser supermysigt ut :)

S sa...

Viktoria: Tackar! Det var helt fantastiskt den där dagen. Tiden, solen, glassen...fantastiskt!

fia sa...

Mä, kåkbrinken!!