måndag 6 april 2009

Sängen är till för att sova i

Vårat liv är i sängen. Vi sover i sängen. Vi vaknar i sängen. Vi ses i sängen. Vi äter frukost i sängen. Vi surfar i sängen. Vi lyssnar på musik i sängen. Vi betalar räkningar i sängen. Vi äter middag i sängen.

Allt görs i sängen. För det är det enda ställe som vi har lite fristad i. Jag hatar att leva i sängen. Det är rätt tröttsamt. Dessutom är jag emot att äta i sängen. Det enda lyxiga är frukost i sängen. Men nu avtar det lyxiga och blir vardag. Det är trist.

Jag genomgår ett inre kaos för tillfället. Orkar verkligen inte med den här röran och jag orkar inte göra något åt den. Snart gråter jag.

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Förstår dig!

Passa på att gråta loss i duschen. Brukar kännas lite bättre efter.

S sa...

Viktoria: Vi drog till grannen istället, på go'fika! Det kändes bättre tills vi kom hem igen. Haha!

Omentjej sa...

Å stackare, det låter hemskt. Antar att du känner dig rätt instängd? Håller med om att äta i sängen, det är verkligen ingen höjdare...

S sa...

Emma: Det ÄR hemskt. Snart hoppas jag att eländet är över.