torsdag 9 april 2009

Det muntraste inlägget på länge

Jag hatar:
  • Att knappt få plats i mitt eget hem
  • Att vi aldrig bli klar med vardagsrummet
  • Att alla rum i lägenheten är överbelamrat med byggdamm
  • Att leva hela livet i sängen
  • Att äta frukostmaterial till frukost, lunch och middag
  • Att mitt tålamod är det sämsta i hela världen
  • Att höger handled verkar något överansträngd...
  • Att hela tiden vara skitig
  • Att flera dagars ledighet går till renovering
Ja, det var väl allt för nu. Sjukligt muntert en sån här skärtorsdag!

3 kommentarer:

Ponder sa...

Du, jag förstår dig och det är helt okej att gnälla av sig lite här. Har inte kollat renoveringsbloggen än, men jag hoppas att ni börjar se slutet på vardagsrumsrenoveringen snart.

Världen enligt J. sa...

Vad är frukostmaterial!?

Det är apjobbigt att bo mitt i en renovering. Det är liksom ingen idé att städa eller plocka undan. Eller laga ätbar mat. Eller att att föna håret. Eller att sätta på sig någonting snyggt. Man har byggdamm i underbrallorna i alla fall - och hur fräscht är det?

Hoppas ni snart kommer i ordning!

S sa...

Ponder: Jajjebus! Det gör vi. Alldeles precis nyss (en dusch emellan) så satte vi sista spiken i sista listen! Nu är det bara småfix.

J: Frukostmaterial är sånt man skapar frukost med. Yoghurt, flingor, bröd, pålägg av allehanda slag...

Det där med att inte orka fixa till sig är faktiskt en nackdel. För på jobbet känner jag mig rätt sunkig bland alla andra vårdamer. Men min tid kommer snart!