fredag 24 april 2009

I sportbutiken

Två medverkande. Nummer ett: Kvinna i 40-års åldern. Nummer två: Kassörskan. Statist: Ett par använda skor. Detta utspelar sig:

-Hej, jag vill lämna tillbaka dom här skorna.
-Okej! ...men dom är ju använda?..?
-Ja, men jag får skavsår av dom.
-(??)
-Det är något fel på skorna, jag får skavsår.
-Men det är inte skäl nog för att reklamera ett par skor.
-Det måste det ju vara. Det är ju fel på skorna. Jag får skavsår!
-Men det är inte skäl nog att få lämna tillbaka ett par använda skor. (Lång utläggning om vad som är skäl nog)
-Men det är ju fel på skorna eftersom jag får skavsår.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Personen i kassan skulle bett damen om att lämna tillbaka sina fötter på bb istället. För det måste ju vara nåt fel på dem om hon får skavsår.

S sa...

Viktoria: Hon borde i alla fall ha förstått, vid en ålder avv 40, att alla skor inte passar alla fötter. Men hon kanske har varit lyckligt ovetandes om skavsår innan detta missöde med springskorna? Lycko henne isf.