onsdag 15 april 2009

Det där med att jobba -del 6

Jag gillar, om inte älskar, rutiner. Men jag har inga svårigheter att ta mig utanför ramarna och är antagligen oftast utanför dom. Men när mina kollegor i absurdum MÅSTE ta sin lunch kl 11 varje dag börjar jag fundera.

Det går absolut inte att ta lunch 11.15, än mindre kl 11.30 eller senare. Lunchmöten ratas, om det inte bjuds på lunch då, förståss. Snåla människor.

Nu vet jag inte om det kan vara så att jag egentligen stör mig mer på personen som inte kan gå utanför sina ramar. Eller om det verkligen är svårigheten för dessa människor att gå utanför sina ramar.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Men, lunch kl 11? Det är väl inte riktigt... friskt?

S sa...

Ponder: Det är typ bygglunch. I know. Men om man gör som kollegorna och knallar iväg kl 11, är ute ca 45 minuter till en timme och sedan dricker kaffe i 45 minuter på det, så har man ju dödat en hel del arbetstid. Det är nog det det handlar om som mest. Att göra så lite som möjligt.