onsdag 15 april 2009

Toalettfobi

Idag har jag varit RISIG i magen i kombination med att jag inte befinner mig i hemmet. Jag har varit i Kista på efter-jobb-häng med mina väninnor. Kista galleria, för att vara mer exakt.

Att vara på en offentlig toalett med tiotalet bås som det är öppet mellan, är något bland det värsta som finns. När man är DÅLIG i magen. Man vill bara ta i så att alla väggar mellan båsen skulle flyga ut genom dörren, men istället sitter man och håller igen så att ingen ska höra någonting. Helst inte ens att man sitter där. Man blir inte bättre i magen av det.

Jag önskar att jag kunde gå in i ett bås, sätta mig och göra det jag behöver, oavsett hur mycket det låter. Öppna dörren och bara gå ut med huvudet högt. Men nä, det går inte. Toalettbesöket är trots allt något väldigt personligt i min värld. Speciellt när jag är risigt i magen.

(Nu är jag ju tjej, så självklart är jag aldrig dålig i magen och bajsar aldrig. Men om.)

5 kommentarer:

Omentjej sa...

Hu! Såna gånger vill man bara vara hemma. Ensam. Fattar inte grejen med öppna bås.

S sa...

Emma: Ja, materialkostnaden kan inte bli så mycket dyrare bara för att man ger upp de öppna båsen. Man måste förlänga väggarna lite bara. Nä. Huvva.

Ponder sa...

Det där är bokstavligen skitjobbigt! Jag hamnar också i de där situationerna titt som tätt (nu var det förstås evigheter sen, men ändå) och det enda som hjälper är att dricka ansenliga mängder alkohol. SEN sätter man sig och blåser ut väggarna i båsen. Av någon anledning verkar man inte bry sig lika mycket då...

Håller med om att det borde vara förbjudet enligt lag att bygga sånna där öppna toaletter, även om tjejer varken bajsar eller är dåliga i magen.

Viktoria sa...

Nej och inte fiser vi heller! Aldrig!

Jag brukar sätta på kranen för att få ett lite kamouflerande bakgrundsljud.

S sa...

Ponder: Ja, skitjobbigt är ordet! Jag tror att jag ska skicka en motion till riksdagen där de får klubba igenom heltäckta toaletter.

Viktoria: Det kan ju funka, om det finns en kran. Men i de där båsen, där finns det inget att gömma sig bakom. Inte ens skorna är ju riktigt gömda ibland. Så gör du bort dig så vet alla att det var hon med dom där skorna som gjorde det!