fredag 3 april 2009

Jag förstår inte?

Tydligen har Blondinbellas blogg blivit hackad, eller hela Spotlife har blivit hackade. Hur som så är folk skadeglada. Varför? Någon tycker att det är genialiskt att man hackat Spotlife och någon annan saknar henne lika mycket som en böld i baken på en cykelsemester och en tredje kallar henne för en lobotomerad trasa.

Varför ogilla en person så pass mycket att man måste skriva sådana kommentarer? Jag förstår verkligen inte? Läs inte bloggen, se till att undvika henne på TV om hon nu upprör dig så mycket! HUR kan man kalla en smart tjej för lobotomerad trasa? Hon kan helt omöjligt vara osmart om hon lyckas vara involverad och äga tre aktiebolag, gå i skolan och få bra betyg plus en massa annat i en ålder av 18 år. Jag klarar inte riktigt av hennes röst och hennes entusiasm gör mig nervös, men hon är ju grym! Sen att hon bloggar om sitt liv, ett liv som kanske inte faller alla i smaken eller som upprör och gör andra avundsjuk, och tjänar pengar på det är väl inte dumt? Toksmart tycker jag. Jag skulle nog inte vilja exponera mig lika mycket, men jag kan omöjligt kalla henne för osmart och lobotomerad.

Varför gör vi så? Är vi människor så avundsjuka av oss, eller vad är det?

4 kommentarer:

Ponder sa...

Jag har också funderat på det där; hur folk orkar bry sig så mycket om någon de inte tycker om? Om hon nu är så hemsk varför lägga ner en massa tid och energi på henne och hennes blogg? Det finns ju miljarder andra bloggar där ute att läsa.

S sa...

Ponder: Ja, exempelvis din blogg!? Då får du börja med ordverifiering bara.

Viktoria sa...

Jag håller med. Varför gör man så?!

Jag tror man kan trösta sig med att det säger mer om den som skriver elaka kommentarer än om den som blir elakt påhoppad.

S sa...

Viktoria: Ja, precis! Jag försår verkligen inte hur man kan tycka att Blondinbella är osmart, för det kan hon omöjligt vara. Sen måste man ju inte hålla med henne i allt hon säger bara för det.