tisdag 28 april 2009

I förrgår, igår och i kväll

Maken har lyckats låsa ute sig från porten till huset tre dagar i rad. Är det inte fanatiskt roligt så säg!

Dag ett fick han gå till närmsta butik och fråga om han fick låna telefonen. Det fick han, tur nog. Så han ringde hem till mig och bad mig öppna porten. Tyckte att han var borta lite väl länge...

Igår lyckades vi låsa ute oss själva när vi skulle bära gipsskivor i det oändliga. Det slutade med att en portgranne fick låsa upp åt oss. Men när vi lämnade av släpet på bensinmacken en stund senare upptäckte jag att min nyckelknippe funnits i bilen hela tiden och bilnycklarna var i makens ficka. Ironiskt -haha!!

Idag agerade maken bärhjälp åt spisköparen och lyckades glömma att ta med nycklarna. Det resulterade i att köparen fick ringa upp mig och berätta att maken fanns utanför porten och önskade ta sig in igen.

1 kommentar:

Omentjej sa...

haha vad roligt, du får köpa senilsnöre till hans nyckelknippa! =)