onsdag 1 april 2009

Men åh, hur är det med folk egentligen?

Har varit och förnyat körkortet idag. Smet tidigare från jobbet eftersom transportverket eller vad det heter numera, stänger 16.30. Väl där var det helt folktomt och jag fick order om att gå in i fotoautomaten och fota mig.

Fotoautomaten kunde prata och berättade att den skulle fota mig tre gånger och det rekommenderades att jag tog av glasögonen om jag hade såna. Det har jag. Men jag ville inte ta av dom och det var trots allt en rekommendation. Jag har mina glasögon på mig allt jämt vilket gjorde att jag behöll dom på. Har alltid haft glasögon på mina körkort. Hur som så vet jag att reflektioner inte får förekomma i pupillen. Valde ett av de tre fin fina foton som tagits och gick ut till disken. Min tur på en gång eftersom det bara var jag där, trodde jag.

Väl vid disken så säger personen bakom disken att fotot är på gränsen när det gäller reflektioner. Han trodde att det skulle gå vägen, men transportstyrelsen tar det sista avgörande beslutet. Vi står och samtalar om detta och jag föreslår att jag kan ta nya foton om det är okej? Då hör jag, bakom axeln, någon som säger:

-Ursäkta att jag lägger mig i, men sa inte automaten att man skulle ta av glasögonen?

OJ! vad jag tände till inombords. Men norrlänning som jag är kontrade jag lugnt med att berätta för kvinnan att automatrösten rekommenderade det, men att jag alltid haft glasögon på mina körkortsfoton och det har aldrig varit några problem. Hon snörpte på munnen, men fick inte fram något svar. Det värsta av allt, det var att hon stod precis bakom mig, trots att det fanns en VÄLDIGT tydlig gul linje som visade var köande personer skulle stå. (Syns på fotot). Inte nog med det. Hon stod och tittade över min axel på hur MITT körkort skulle se ut. Det har väl inte hon med att göra! Kärring. Dessutom var hon den enda där, utöver mig. Irriterande människa!

Nu ångrar jag att jag inte påpekade det där med den gula linjen. Åh. Eller att hon kunde låta bli att lägga sig i mitt körkort. Åh!



Han på bilden kom till lokalen efter min andra fotosession i automaten och betedde sig tämligen normalt.

5 kommentarer:

Viktoria sa...

Sånt kan driva mig till vansinne! Aggghhhh irriterande!

S sa...

Viktoria: Ja, riktigt. Jag var irriterad till och från där i någon timme efter incidenten.

Omentjej sa...

Men gaaaah vad drygt! Måste folk lägga sig i och bete sig som riktiga ...? Hm!

Malin sa...

Tänk va roligt det hade varit om du på ett av dina kort sett damen i bakgrunden kika fram!

S sa...

Malin: Haha! Det hade varit hysteriskt skoj. Men hon var borta efter min andra session i fotobåset. Bara mannen med benen på fotot kvar där då! Kram på sig!