måndag 10 augusti 2009

Är jag lurad?

På det obligatoriska besöket på Noliamässan köpte jag mig en mycket omtalad spikmatta i storlek XL. Jag har använt den två gånger och tänkt att den tar livet av mig, båda gångerna. I alla fall i några minuter i början. Plus när jag ska kliva av den. Men efteråt måste jag säga att det känns prima ballerina!

Problemet som uppstår när jag kliver av den är att den är lite för bred och det gör lite för ont att hasa sig bort från den, så därför måste hjärnan tänka på högvarv ett tag innan samma slutsats når mig. Det är bara att göra det -kliva upp. Någon dag har jag kanske klurat ut hur jag ska göra det utan smärta.

Vet inte om den hjälper egentligen, men jag inbillar mig det, med tanke på alla lovord mitt inköp fick av andra lurendrejare där på mässan.

5 kommentarer:

Ponder sa...

Nej nej nej, inte hasa då får man ju tre miljarder rivsår på ryggen väl? *minns hur jag såg ut efter att ha nyst på mattan*
Jag gör liksom en situp när jag ska av, och så ser jag till att ha rumpan utanför, så att inte all tyngd hamnar på spikarna.

S sa...

Ponder: Tre miljarder räcker nog inte..! Jag väntar med att testa en nys.

XL är lite stor för mig, vilket gör att rumpan är på, iaf till hälften. Du kanske kan räkna ut vad som händer? Jag ska öva mer.

Ponder sa...

Kankse rulla åt sidan istället? (Om du lägger dig lite åt ena kanten till att börja med. För att rulla in ett bröst i spikarna blir nog inte så bra...)

Omentjej sa...

Jag älskar min spikmatta. En gång lade jag den i sängen när jag inte kunda sova pga av huvudvärk. Vaknade efter en timme, tog ur den, somnade gott och var huvudvärksfri. =)

S sa...

Ponder: Jo, men den är fortfarande XL och därmed lite bred också! Men jag får helt enkelt lägga mig lite åt höger eller vänster, för att kunna rulla åt sidan!

Emma: Låter prima ballerina! Jag ska snart bli bättre kompis med min.