lördag 29 augusti 2009

Klädproblem

Ska till makens före detta arbetskamrats tjejs pappas stuga, föråt lantställe, och grilla ikväll. Arbetskamraten har inte haft något annat än kostym på sig under det halvår de jobbat ihop. Hans tjej är några år yngre än honom (eller, hundra, som maken sa), vilket betyder att hon är lika många år yngre än mig. Jag har aldrig träffat någon av dom.

Anvisningen var: Klä er varmt. Jahapp. Men, hur snyggt? I norrland kunde man komma i mössa, fleecejacka och vindbrallor med långbyxor. Till det allvädersskor. Alla skulle tänka att man var grymt praktiskt klädd och sedan var det inget mer med det, eftersom alla såg lika dana ut.

Här är det lite annorlunda har jag fått för mig? Har även fått för mig att jag gör detta till en lite för stor sak för tillfället.

8 kommentarer:

Ponder sa...

Oooo, det där är ju skitsvårt! Det kan ju vara allt från Henry Loyd och Gortex, till fotlång aftonklänning!

Ta något du är bekväm i och blända dom med din strålande personlighet är mitt förslag! Hoppas det blir jätte trevligt.

Eric sa...

Tacka vetja norrland

S sa...

Ponder: Haha! Jag tog på mig min strålande personlighet ofcourse! Aftonklänningen anade jag att jag skulle slippa eftersom dom meddelade att vi skulle klä oss varmt, men gud så svårt det där va!

Eric: Ja, ibland så.

Philip sa...

"Tacka vetja norrland" - tillåt mig att tro att det är norrlänningarna själva som är oroliga hur de klär sig här!

S sa...

Philip: Eric skulle nog inte vara lika "orolig" som mig, oavsett norrlänning eller ej.

Jag överreagerade ju lite också, som jag skrev.

fia sa...

Haha, jag tror inte heller Eric skulle oroa sig för sina kläder nån gång..
Nä, kan nog inte komma på någon tillställning alls faktiskt.

S sa...

fia: Haha! Du oroar dig åt honom, så det behövs ju faktiskt inte!

fia sa...

Han har det bra skulle man kunna säga!