tisdag 11 augusti 2009

Innan vi drog norr ut

Vi hade ju tänkt att åka utomlands vår första semestervecka, tillsammans med grannen och hennes sambo. Dessvärre steg ju priserna till märkliga höjder och vi skippade det. Grannen skulle fyllt 25 på vår resa och jag hade tänkt att jag skulle tagit med ballonger och fixat lite på hotellet. 25 är ändå 25!

Eftersom resan ställdes in gick vi helt om varandra. Vi kom till norrland dagen före de åkte ner. Så vi har "bara" varit varandras blomvattnare i somar, skulle man kunna säga.

Innan vi drog uppåt gick jag över till deras lägenhet och vattnade för sista gången. Samtidigt lämnade vi av lite ballonger i deras hall. Fler än en person tittade på oss när vi gick ut med en sopsäck och flera kassar med lite olika ballonger...

Jag var lite skraj att brevbäraren skulle komma med sylvassa brev och skrämma ihjäl sig själv genom att råka spränga lite ballonger vid postavlämningen...

6 kommentarer:

Viktoria sa...

Vilken otroligt fin gest! Jag skulle ha blivit överlycklig :)

Ponder sa...

Äh, det var väl inget konstigt alls. Tycker jag ser folk som bär om kring på jätte lass med ballonger var och varannan dag. ;)

Hoppas hon blev glad för uppvaktningen - jag tycker också det var en väldigt fin gest.

fia sa...

Jag blev både överlycklig och toppenglad!! TACK! TACK! Har (konstigt nog..) ett likadant kort som jag tänkte lägga in på bloggen då jag tar tag i den igen.

S sa...

Viktoria: Då får du se till att bli min granne och fylla jämna år!

Ponder: I och för sig, det är ju faktiskt en del såna människor ute. Haha!

fia: Så bra!! (Att du blev glad alltså).

Hanna sa...

Vad underbart fint gjort!

S sa...

Hanna: Det var ju tur att det uppskattades när jag hade enormt roligt när jag blåste upp och gick över med alla balonger!