torsdag 20 augusti 2009

Vad är felet med mig?

Fortfarande helt inne i friidrotts-VM, men snart ska jag byta spår. Jag ska nämligen diska. Men först så undrar jag vad det är för fel på mig?

Nicklas Wiberg (svensk mångkampare) slog sitt personbästa i spjut för 30 sekunder sedan. Han slog det gamla rekordet med ca 1 meter. Jag blir så glad för hans skull att jag är på vippen till att fälla ett par tårar.

Varför? Han såg ju överlycklig ut. Jag visste inte att han fanns, innan morse. Märkligt. Jag får nog lära mig att leva med det där, för det blir så allt oftare. Kan det kopplas ihop med PMS?

2 kommentarer:

Ponder sa...

DU kanske bara är begåvad med en extra stor dos empati? Inget fel med det.

S sa...

Ponder: Otäckt stor dos då. Det har inte alltid varit så, men det kanske kommer med åldern?