måndag 24 augusti 2009

First day

Första dagen avklarad! Det gick bra.

Dagen började med att en av mina kollegor välkomnade mig med: välkommen tillbaka, vårt egna lilla björklöv! Jotack. Följt med: Semestern tror jag var bra för dig, du ser ut att må bättre nu. Jaha? Jo, men faktiskt! Det var alltså så bedrövligt innan...woppsidejsi.

Dagen fortsatte med att jag blev terroriserad av en annan kollega. Han började ett samtal ungefär där vi slutade det, innan jag gick på semester. Jag fick inte en chans att logga in eller ens att försöka komma ihåg mina egna lösenord. Det vore ju för mycket begärt kan man tycka.

Vid lunchtid förstod jag att inget ändrats sedan fyra veckor tillbaka. Vissa (läs: de gamla vanliga) tog fortfarande en lunch på 1,5 timme, trots att våra luncher egentligen är 30 min och tar man mer får man jobba längre. Jobba längre har de aldrig gjort pga längre lunch. Istället tog de en fika på ytterligare 1,5 timme på slutet av dagen för att fylla på i flextidsbanken. Moral.

Några gånger under dagen var även de gamla vanliga buttra och tyckte allt var så jobbigt och skyllde på alla andra. Som vanligt.

Kontentan av detta inlägg blir alltså att jag snart är en sur och vresig tant igen. Efter att ha haft en trevlig och avslappnad semester.

6 kommentarer:

Familjen Hallman sa...

Flytta upp hit. Ta med maken! Det finns bättre jobb här och vi kan bjuda på fika!

S sa...

Hallmans: Men det går inte, för det finns faktiskt inte såna jobb som vi vill ha där uppe. Inte för tillfället i alla fall.

Dessutom flyttar ju hela norrland ner nu, så det blir nog NI som får flytta ner!

Linda sa...

:) klockren beskrivning!

S sa...

Linda: Aha! Fler som känner igen sig alltså!?

Familjen Hallman sa...

Ja, det verkar ju inte bättre än att vi också måste ta vårt pick å pack och komma...

S sa...

Hallmans: *En gubbe som hoppar upp och ner, och hojtar och ropar hurra!*