fredag 21 augusti 2009

Idag var jag på stan

På Götgatan. Lagomt nära hem, lite mindre folk än Drottninggatan. Lite mindre stressande. I en av många butiker slog det mig varför jag har börjat hata att gå på stan. Förstå varför jag helst av allt går själv och gör det snabbt. Strosa är inte min grej längre.

Även i fler butiker blev det väldigt uppenbart. Var och varannan måste påpeka vilken storlek de kan ha. Kan de inte ha minsta storleken heter det att de är tjocka. Det gäller alla åldrar.

Jag blir stressad över att alla ska jämföra sig med varandra. Kan man inte bara få vara snygg som man är? Oavsett kroppsform? Idag tror jag många tjejer gick hem och önskade att de var någon annan eller såg lite annorlunda ut. Det är så tråkigt.

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Eller hur? Det finns ju inget snyggare än självförtroende, men det verkar ju inte vara så många som har det längre... :/

S sa...

Emma: You nailed it!