måndag 10 augusti 2009

Sista kulan...

Grymt intressant bok! I början höll jag på att gå under för att jag tyckte att allt politiskt "prat" var så vansinnigt tråkigt. Jag ville bara få lite action. Men jag lärde mig saker genom att även genomlida inledningen (typ en tredjedel av boken eller nåt...).

Vilken kvinna! Jag har inga barn, men jag har förstått att de/ni som har det skulle göra vad som helst för era barn. Hon är inget undantag och hon är helt ofattbart otrolig. Jag förstår henne, men ändå inte. Vilket mod. Boken är lättläst, speciellt om man är intresserad av det politiska i början. Jag rekommenderar alla att läsa den. Fausta är nog en av mina nya idoler, men jag kommer aldrig att få hennes mod. Det har jag svårt att tro. Men hon bor tydligen i Umeå, om jag förstått det hela rätt!

(Klicka på bilden för att komma till en bokrecension på ett riktigt ställe)

2 kommentarer:

Ivana sa...

Jodå hon bor i Umeå och jag kan bara hålla med, boken var helt underbar att läsa. Dock så uppskattade jag även det politiska, dels för att jag kommer ifrån samma land och för att jag håller med henne så oerhört.

Förresten så läste min kära make ut En sorts kärlek och det slutade med tårar. Nu är jag livrädd att läsa den själv men jag ska.

S sa...

Ivana: I see! Jag skulle ha varit mer mottaglig för det politiska om det hade varit idag. Så jag funderar på att läsa om början av boken!

Jag förstår din make...jag böla som en stucken gris på pendeln! Pinsamt, men jag bjöd på det!