måndag 10 augusti 2009

Jehåvasjäveln

Dags för en bokrecension igen då. Jag kommer knappt ihåg vad jag läst för böcker på slutet...
Den här läste jag i början på semestern. Jehåvasjäveln, skriven av Henrik Pettersson. Kan varken rekommendera eller inte rekommendera boken. Jag tror att jag läser den med andra ögon än gemene man av olika orsaker och därför blir det svårt för mig att säga vad den ger eller om den berör. Jag ansåg att den var sjukt intressant och jag har rekommenderat den till en del av mina vänner. Visst kan man läsa den om man är intresserad, det tycker jag absolut!

Men som sagt, jag har nog en annan relation till boken än vad gemene man har. Nä, jag tillhör inte Jehovas och har aldrig gjort, jag har heller ingen släkting som tillhör dem.

Allt beskrivs på ett lätt sätt och med ett lite annorlunda upplägg. Han är duktig på att måla upp bilder och sånt gillar jag. Att jag, samtidigt som jag läser, kan tänka mig in i situationerna visuellt på ett enkelt sätt. Inte för många detaljer, men ändå beskrivande.

Inga kommentarer: