torsdag 20 augusti 2009

Dagens upptåg

Dagens äventyr blev Taxinge Slott. Dom har kakbuffé som det ryktats om. Och vilken kakbuffé! Och vilket ställe! Jössesamalia. Jag har dessutom någon förkärlek till slott. Så fort jag sätter in foten i ett så börjar jag fundera på hur det var att bo där på riktigt. Vad gjorde dom? Hur sov dom? Hur stod matbordet och i vilket rum stod det egentligen? Jaja, nog om det.

Här kommer lite bilder!

Framsidan

Baksidan

Utsikten

Innan vi gick lös på kakbuffén fick vi inta någon form av lunch. Min blev en rågbrödsmacka med skinka och keso.

Makens blev en tekaka med räkor. Många räkor.

Det blåste. Massor.
Buffén

Då var kakbuffén äntrad. Sachertårta. Inte min typ av tårta kom jag fram till.

Lakristopp. Jättecool sak. Smörkräm med saltlakrissmak. Mycket märklig och man behövde inte äta jättemycket av den för att bli less.

Helt plötsligt dök en geting ner i min kaffekopp. Den fick skylla sig själv och jag fick en ny kopp med nytt kaffe.


Nu har jag bokat in mig själv på Taxinge Slott till vintern och deras julmarknad. Hoppas bara att jag kommer ihåg att jag ska åka dit då. Det ska också påpekas att buffén är liksom inte sån att man bara kan ta för sig av allt och betala en summa, som en vanlig buffé. Utan man tar det man vill ha, från buffén, för att sedan betala per sak. Så det blir ju som att gå på ett café , vilket som helst...

2 kommentarer:

Ponder sa...

Jag har också varit där, och det jag minns bäst är faktiskt getingarna och blåsten. Vilka kakor jag åt har jag för länge sen förträngt...

S sa...

Ponder: Jasså, det blåser där ofta?!