fredag 21 augusti 2009

Those memories...

För tio år sedan (HJÄLP!!!) var jag AuPair i Summit, New Jersey, USA. Jag åkte dit i februari och stannade i liiite mer än ett år.

Under sommaren kom min syster och hälsade på i tre veckor, varav jag var ledig två av dom. Den första och den sista. Jag tror att det var den första veckan, då följde vi med pappan och sonen till deras "beachhouse" i några dagar, som också ligger i New Jersey. Där hade vi det helt underbart. Vi åt glass, badade, brände sönder oss, åt världens godaste hemmagjorda hamburgare och grillade majskolvar mest varje dag.

För några minuter sedan fick jag ett meddelande på facebook från pappan i familjen. Han hälsar: We are leaving for the beach tomorrow for a week. I will always remember watching you and your sister rolling around in the waves and laughing your asses off. For that matter, so will most of central New Jersey. Regards to all.

Det roligaste med det hela är att det verkligen var så. Vi rullade runt i vågorna, max två meter från stranden och samlade in ett par kilo sand i trosorna. Jag tror aldrig att jag skrattat så mycket som då. Det är i alla fall ett av de tillfällen jag skrattat mest i hela mitt liv! Jag kan fortfarande inte förstå hur det kom sig att vi inte tog oss längre... Till och med badvakten satt och skakade på huvudet där uppe i hand torn. Haha!

Men de' bju' ja' på!

1 kommentar:

Viktoria sa...

Minnen för livet :)