söndag 30 augusti 2009

Polis: Hjälp!

Det borde vara olagligt att ha beredskap!

Problemet från igår fortsatte till kl 20.00 igår ikväll. När jag körde bil på motorvägen, till grillningen ringde en av personerna till mig för att utreda en sak. Då bad han mig att köra av vägen och koppla upp mig. Sakta i backarna tänkte jag, jag har en inställelsetid på minst en timme och förklarade pedagogiskt att jag kan koppla upp mig om en halvtimme.

När jag kom fram till grillningen ringde jag genast upp inblandade personer för att meddela att jag var tillgänglig. Då var det inte så bråttom trots alls...morr.

Fick även veta att vid 6-tiden på söndag (läs nu) så kommer de att köra samma grej igen, vilket gör att de förväntar sig samma beteende som igår -att det inte ska fungera tillfredsställande. Så nu sitter jag här och väntar på ett telefonsamtal. Jag kan ändå inte sova om jag vet att jag kanske ska få ett samtal.

Min proaktivitet (uppståndelse ur sängen) hoppas jag ger något.

Inga kommentarer: