måndag 10 augusti 2009

Sedan så har vi en till bok!

Den här har väl 80 procent av sverige redan läst. Men jag har avslutat den precis idag. Inte alls imponerad. Jag tycker att Jens Lapidus skriver på ett otroligt irriterande vis. Boken är tjock, men innehållet är si så där. Det mesta känns lite påhittat (Hans tanke kanske inte var något annat, iofs?). Inte att jag inte tror att det finns såna scenarion som har utspelats eller kommer att inträffa i verkligheten och som vi aldrig får reda på. Jag tror värre saker händer i den undre världen. Vissa beskrivna delar känner jag mig inte alls förvånade över om de händer.

Han (Jens) har inte lyckats med upplägget riktigt, tror jag. Kan inte sätta tummen på vad som känns fel. Massor av ord, men innehållet känns lite tomt. Även om det är allt annat än händelsefattigt innehåll.

Jag läste, jag ville veta slutet. Jag hade inte kunnat lägga ifrån mig boken och bara glömma den. Men som sagt. Inte imponerad precis. Det kan jag inte säga. Men läst är den och jag ska läsa nästa snart. Tar en annan emellan bara!

Inga kommentarer: