söndag 30 augusti 2009

Skörd?

I april sådde jag lite frön i hopp om att få god physalis och schyssta tomater nu i höst. När vi kom hem från norrlandsvisiten blev jag så glad över att ha fått två STORA tomater. Igår upptäckte jag att båda har drabbats av någon sjukdom. De är bruna, typ uppruttnade invärtes eller nåt. Åh...jag som var så glad. Men det är två till på gång på ena plantan. Men antagligen hinner inte heller de bli röda.

Physalisen då, ja den blev det inget av. Två, små små, physalisar på den ena lilla pinnen. Ja, det blev inget mer än en liten liten pinne. Själva frukten blev mindre än en ärta. Jag slängde.

Bättre lycka nästa år!

3 kommentarer:

fia sa...

NEEEEEEEEEEEEEEJ!
Vad trist.

Eric sa...

Det var synd, jag som vattnade dem med största ömhet

S sa...

fia: JA! Irriterande.

Eric: Din insats tvivlar jag inte på en sekund! Vi får hoppas på de två små som hänger där nu...keep your fingers crossed!